Obszar gminy Czudec charakteryzuje się znaczącymi walorami turystycznymi. Wpływa na to malownicze położenie całego obrębu gminy, o górskim ukształtowaniu terenu. Znajduje się tu bardzo dużo kompleksów leśnych, w których występuje wiele gatunków roślin i zwierząt. Do zaoferowania mamy także szcieżki pieszo-rowerowe i dobrze rozwiniętą bazę gastronomiczno-noclegową. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!!!

Ścieżki pieszo-rowerowe

Ścieżka "Dębowa" (czerwona) rozpoczyna się w Babicy koło Zajazdu "Galicja", następnie kieruje się główna drogą w stronę Rzeszowa. Po ok. 500 m skręca w lewo na "serpentyny." Dalej biegnie działami (piękny widok na dolinę Wisłoka, Lubenię oraz Rzeszów). Potem skręca w dół, by znów wspiąć się na następną górkę, z której można podziwiać kotlinę czudecką. Mija zakład "Drewnotech", gimnazjum, szkołę podstawową i wychodzi na ul. Grabieńskich (podjazd 7% około 1 km). Na szczycie góry można odpocząć w przygotowanym do tego celu miejscu (można rozpalić ognisko).

Następnie biegnie dolinkami Przedmieścia Czudeckiego do drogi Wola Góra i dalej w stronę Wielkiego Lasu. Kolejny punkt postojowy pod samym lasem. Dalej ścieżka biegnie lasem (koło Rezerwatu), aż do Pstrągowej Woli. Tam skręca na drogę asfaltową i kieruje się w stronę Czudca. Po drodze mija kościół w Pstrągowej Woli, DPS, dwór Wiktorów (róg ul. Strumykowej i ul. Witosa). W Czudcu przebiega koło zabytkowego, barokowego kościoła Trójcy Świętej (warto zwiedzić!), Rynku i kończy się na ulicy Parkowej, obok dworku Uznańskich (obecnie Zespół Szkół w Czudcu).

Trasa bukowa pieszo-rowerowaTrasa "Bukowa" (żółta) rozpoczyna się także w Babicy obok "Galicji" i biegnie w stronę szkoły. Mija most na Wisłoku i skręca w prawo na przysiółek Wyżnego - Przylasek (wyciąg narciarski) i dalej do drogi głównej. Następnie Zawisłoczem (w oddali widać dwór Jareckich), aż do tzw. drogi Bukowa Linia - Sołtysie, gdzie skręca w lewo i pnie się w górę (trudny podjazd przez las po drodze żwirowej). Na szczycie znajduje się pierwsze miejsce odpoczynku.

Z przysiółka Sołtysie kieruje się do Zaborowia (bardzo ostry zjazd drogą asfaltową), gdzie przekracza Wisłok i podąża do Nowej Wsi (po drodze punkt spoczynkowy) i dalej w kierunku Czudca. Koło dworu Wiktorów skręca w prawo i za mostem w lewo do Ośrodka Wypoczynkowego "Kaczarnica". Następnie przez las (po prawej stronie ruiny średniowiecznego zamku) na Zawisłocze, gdzie skręca w lewo i dalej biegnie ul. Św. Jana (figura Jana Nepomucena), Starowiejską (Siedziba Gminy Czudec), Jasielską, Rynek (zabytkowe podcienia), Rzeszowską aż do Parkowej.

Ścieżki pieszo-rowerowe w CzudcuŁączna długość ścieżek - 44 km (czerwona 27 km, żółta 17 km)

Zapraszamy do wędrówek po Czudcu i okolicach