
PROJEKTY EDUKACYJNE
W czerwcu 2015 roku w placówkach oświatowych w gminie Czudec zakończono realizację projektów edukacyjnych współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji
w regionach, Działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic
w jakości usług edukacyjnych.
Głównym celem projektów było zwiększenie efektywności i atrakcyjności kształcenia dla uczniów klas IV – VI szkół podstawowych oraz klas I - III gimnazjum poprzez realizację programów rozwojowych w okresie od października 2013 r. do czerwca 2015 r.
Gmina Czudec uzyskała dofinansowanie do realizacji projektów o łącznej wartości 1 146 914,35 zł,
z czego wniosła wkład własny niepieniężny w wysokości ok. 12% (wniesienie pomieszczeń do zajęć).
Placówki oświatowe, które zrealizowały projekt przedstawia poniższa tabela.
Lp. |
Nazwa placówki |
Tytuł projektu Adres strony projektu |
Wartość projektu |
1. |
Szkoła Podstawowa |
„Wzrastanie poprzez działanie” |
189 315,56 zł |
2. |
Szkoła Podstawowa |
„Przyszłość przed nami” |
194 340,46 zł |
3. |
Zespół Szkół |
„Nad poziomy” |
192 759,96 zł |
4. |
Szkoła Podstawowa |
„W świecie wyobraźni, umiejętności i wiedzy” |
189 882,36 zł |
5. |
Szkoła Podstawowa |
„Dajmy sobie szansę” |
188 820,70 zł |
6. |
Publiczne Gimnazjum |
„Szkolnictwo z pasją” |
191 795,31 zł |
RAZEM |
1 146 914,35 zł |
Zajęcia dodatkowe odbywały się z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektów pomocy dydaktycznych, programów multimedialnych. Uczniowie otrzymali wyprawkę z niezbędnymi pomocami dydaktycznymi oraz wyżywienie.
Projekty trwale wpłyną na zmiany jakościowe w szkołach, nauczyciele wzmocnili swoje kompetencje pedagogiczne, co spowoduje zmniejszenie trudności wychowawczych i edukacyjnych uczniów oraz poszerzyli wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystania ITC w kształceniu uczniów mających trudności w nauce oraz uczniów zdolnych. Szkoły zostały doposażone w sprzęt
i oprogramowanie, które będzie wykorzystywane w kolejnych latach.