PROJEKTY EDUKACYJNE
W czerwcu 2015 roku w placówkach oświatowych w gminie Czudec zakończono realizację projektów edukacyjnych współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji
w regionach, Działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic
w jakości usług edukacyjnych.
Głównym celem projektów było zwiększenie efektywności i atrakcyjności kształcenia dla uczniów klas IV – VI szkół podstawowych oraz klas I - III gimnazjum poprzez realizację programów rozwojowych w okresie od października 2013 r. do czerwca 2015 r.
Gmina Czudec uzyskała dofinansowanie do realizacji projektów o łącznej wartości 1 146 914,35 zł,
z czego wniosła wkład własny niepieniężny w wysokości ok. 12% (wniesienie pomieszczeń do zajęć).

Placówki oświatowe, które zrealizowały projekt przedstawia poniższa tabela.

Lp.

Nazwa placówki

Tytuł projektu

Adres strony projektu

Wartość projektu

1.

Szkoła Podstawowa
w Czudcu

„Wzrastanie poprzez działanie”

www.projekt-spczudec.pl

189 315,56 zł

2.

Szkoła Podstawowa
w Nowej Wsi

„Przyszłość przed nami”

www.projekt-spnowawies.pl

194 340,46 zł

3.

Zespół Szkół
w Pstrągowej

„Nad poziomy”

www.projekt-zspstragowa.pl

192 759,96 zł

4.

Szkoła Podstawowa
nr 2
w Pstrągowej

„W świecie wyobraźni, umiejętności i wiedzy”

www.projekt-sppstragowa.pl

189 882,36 zł

5.

Szkoła Podstawowa
w Zaborowie

„Dajmy sobie szansę”

www.projekt-spzaborow.pl

188 820,70 zł

6.

Publiczne Gimnazjum
w Czudcu

„Szkolnictwo z pasją”

www.projekt-gimczudec.pl

191 795,31 zł

RAZEM

1 146 914,35 zł

Zajęcia dodatkowe odbywały się z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektów pomocy dydaktycznych, programów multimedialnych. Uczniowie otrzymali wyprawkę z niezbędnymi pomocami dydaktycznymi oraz wyżywienie.
Projekty trwale wpłyną na zmiany jakościowe w szkołach, nauczyciele wzmocnili swoje kompetencje pedagogiczne, co spowoduje zmniejszenie trudności wychowawczych i edukacyjnych uczniów oraz poszerzyli wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystania ITC w kształceniu uczniów mających trudności w nauce oraz uczniów zdolnych. Szkoły zostały doposażone w sprzęt
i oprogramowanie, które będzie wykorzystywane w kolejnych latach.