
mPotęga to program grantowy, który popularyzuje matematykę wśród młodych ludzi i pokazuje im, że matematyka to super przygoda i przydatna w codziennym życiu umiejętność. Program ma także zachęcić nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki do przezwyciężenia rutyny i schematów w nauczaniu tego przedmiotu. Liczymy, że pokazanie matematyki w kreatywny, atrakcyjny sposób będzie impulsem do wprowadzenia dzieci i młodzieży w przyjazny świat matematyki i logiki.
O granty z ogólnopolskiego programu mPotęga mogą ubiegać się:
szkoły gimnazja organizacje
podstawowe pozarządowe
uczelnie biblioteki grupy
wyższe publiczne nieformalne
Dofinansowanie obejmuje projekty trwające od 2 do 4 miesięcy. Granty przyznawane są w dwóch kategoriach konkursowych:
I. Adresaci działań – uczniowie klas 4-6 szkół podstawowych - grant od 2 do 5 tys. zł na takie działania jak:
- przeprowadzenie innowacyjnych warsztatów, ukazujących wszechobecność matematyki;
- organizacja konkursów matematycznych;
- stworzenie przez uczestników matematycznych aktywności (np. gier terenowych);
- organizacja wycieczek i spotkań tematycznych, pokazujących praktyczne zastosowanie matematyki;
- stworzenie wspólnie z uczestnikami filmików edukacyjnych (np. kręcone telefonem komórkowym);
- prowadzenie wspólnie z uczestnikami blogów o tematyce matematycznej;
- organizacja zajęć matematycznych włączających rodziców.
Szczególnie cenione są projekty włączające rodziców w działania projektowe.
II. Adresaci działań – uczniowie klas 7-8 szkół podstawowych i klas gimnazjalnych - grant od 5 do 8 tys. zł na takie działania jak:
- przeprowadzenie innowacyjnych warsztatów, prezentacji na temat tego, ze matematyka jest wszechobecna i praktyczna, na przykład na temat zastosowania matematyki w dziedzinach pokrewnych itp.;
- zorganizowanie matematycznych działań angażujących uczniów, takich jak gry, quizy, konkursy matematyczne;
- stworzenie filmików edukacyjnych (np. kręcone telefonem komórkowym);
- prowadzenie blogów o tematyce matematycznej.
Planowane działania projektowe muszą zakładać aktywny udział młodzieży – muszą być realizowane przez zespół projektowy, składający się z lidera (osoby pełnoletniej – np. nauczyciel) i minimum 3 uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej lub klasy gimnazjalnej.